Faculdade

Notícias

The PROSPLIGN project - PROSPecting natural LIGNin biodiversity towards unlocking value-added bioactive motifs and molecules – is an European funded Research and Innovation Action project awarded €3.4 Million euros and has officially kicked off in Dublin last week.

15-04-2024

The NOVA FCT once again joined the Global Women’s Breakfast - GWB, this year under the theme Catalysing Diversity in Science

15-04-2024

Cecília Roque, leader of the Biomolecular Engineering Laboratory at UCIBIO-NOVA FCT was distinguished with a European Research Council (ERC) Proof of Concept grant with the project UNMASK: Unraveling Parkinson ́s disease diagnostic.

15-04-2024

The event, supported by the Sociedade Portuguesa de Química, was attended by 88 people, including students, professors and researchers.

Bolsa de Investigação para Mestre

05-04-2024

Uma Bolsa de Investigação para Mestre

05-04-2024

The NOVA FCT once again joined the Global Women’s Breakfast - GWB.

This year under the theme Catalysing Diversity in Science.

20-03-2024

Cecília Roque, professora do DQ-FCT NOVA e investigadora da UCIBIO, é uma das quatro vencedoras em Portugal do financiamento "Proof of Concept" do European Research Council (ERC). Este financiamento irá apoiar o desenvolvimento do projeto “ENSURE: Non-invasive follow-up of urinary tract cancers” que consiste na criação de um inovador método de vigilância do cancro da bexiga, não invasivo, rápido e de baixo custo.

10-02-2022

Investigadores do Departamento de Química da FCT NOVA estão entre os investigadores incluídos na "World’s Top 2% Scientists list", na última atualização ao ranking dos cientistas mais citados a nível mundial. O estudo, coordenado por John Ioannidis, da Universidade de Stanford, teve como suporte a Scopus, uma base de dados online internacional de artigos científicos, e respectivas citações, em diversas tipologias, para jornais e revistas académicas.

15-11-2021