Faculdade

In the news | BioEng Lab uses bacteria to produce biodegradable bioplastics

Six European Projects, representing a total of 3 M€ for three years, have been awarded to Biochemical Engineering Lab (BioEng), led by Maria Reis, full professor at FCT-NOVA. T

20-06-2017
40.º Aniversário de Química da NOVA

Realizou-se no dia 29 de Março, pelas 14H00, no Grande Auditório da FCT NOVA, a Sessão Comemorativa dos 40 do Departamento de Química que intitulámos “ 40 Anos de Química da NOVA” com destaque para os 35 anos da Licenciatura em Química Aplicada e os 30 anos do MI em Engª Química e Bioquímica.

16-03-2017
PhD Fellowships for PTNMR PhD Program

The call for applications for the Doctoral Programme in Nuclear Magnetic Resonance Applied to Chemistry, Materials and Biosciences, PTNMRPhD, is open until 28th February. There are seven PhD fellowships available for highly motivated candidates that will be selected based on their educational background, academic qualification, research experience, motivation and scientific ability.

22-02-2017

No dia 1 de Fevereiro realizou-se a cerimónia de entrega das bolsas de mérito aos alunos com melhor classificação que ingressaram na Licenciatura em Química Aplicada no ano de 2015/16. As bolsas atribuídas resultam de uma parceria da Sociedade Portuguesa de Química (SPQ) e a Faculdade de Ciências e Tecnologia da Universidade Nova de Lisboa (FCT-NOVA).

03-02-2017

The INFUSION project, Engineering optoelectronic INterfaces: a global action intersecting FUndamental conceptS and technology implementatION of self-organized organic materials, has been awarded with a budget of 1.23 M€, under the Research and Innovation Staff Exchange (RISE) action of H2020. Jorge Parola, Professor at FCT NOVA and researcher at LAQV and César Laia, Researcher at LAQV, are part of the consortium.

30-11-2016

O Prémio Gulbenkian de Estímulo à Investigação 2016 Química e Arte foi atribuído a duas estudantes do Departamento de Conservação e Restauro da FCT NOVA.

15-11-2016